CORONA UPDATE FEBRUARI

Beste Vincies en ouder(s) 

Bij deze een overzicht van de nieuwe regeling en aanpak omtrent scouting en Corona. 

  • Algemene Corona-maatregelen 

    • Handen worden ontsmet 

    • Lokalen worden verlucht 

    • Geen interbubbelcontact

    • Ouders dragen mondmaskers bij het brengen en afhalen van hun Vincie(s) en blijven niet plakken aan de afspreekplaatsen! 

  • Kinderen kiezen MAXIMAAL 1 HOBBY per week
    —> Wij hopen dat we op jullie burgerzin kunnen rekenen en jullie jullie kind slechts naar 1 hobby per week sturen. Dit wil bijvoorbeeld zeggen dat in week x er naar de muziekschool gegaan mag worden maar niet naar de scouts en in week y wel naar de scouts mag gegaan worden maar niet naar de muziekschool. 

  • Activiteiten gaan door in bubbels van 10 (exclusief leidsters) 

    • -12 (Kapoenen, Kabouters & Joka’s): activiteiten in de buitenlucht worden aangeraden, indien genoodzaakt zijn activiteiten binnen toegestaan mits verluchting. 

    • + 12 (Jonggidsen & Gidsen): activiteiten in de buitenlucht zijn de norm, leden dragen MONDMASKERS, zelfs wanneer afstand gegarandeerd kan worden. 

    • Leiding van alle takken dragen mondmaskers. 

  • Hoe worden deze bubbels verdeeld en waar spreken deze bubbels af? 

    • Begin van de maand: een kajogi wordt geüpload op de site. Hierin vinden jullie zoals gewoonlijk de datum, de locatie en het thema van de vergadering. 

    • Wekelijks

      • Maandag: de groepsleiding stuurt een inschrijvingslink waarin jullie jullie Vincie kunnen inschrijven voor de vergadering van dat weekend.
        —> We hebben er intern voor gekozen om per tak een maximaal leden per vergadering toe te laten om kwaliteit te garanderen. Wekelijks zijn er 30 plaatsen per tak. (Wanneer er geen plaats meer is, verschijnt er een melding)
        → Wanneer je kind is ingeschreven, gelieve dan ook écht te komen of tijdig af te zeggen wanneer er onverwachte omstandigheden opduiken. Ook vragen wij jullie niet last minute te beslissen om op te dagen. Geen inschrijving is geen plaats.

      • Woensdag: de inschrijvingslink wordt afgesloten om 20u. De takleiding verdeelt de leden in bubbels van 10 naargelang de inschrijvingen. 

      • Donderdag - Vrijdag: Jullie ontvangen een mail/whatsapp… van de takleiding waarin de bubbels en exacte locatie worden meegedeeld. Elke tak spreekt af op eenzelfde locatie waar de bubbels gespreid een spel kunnen spelen. De plaats waar de leden afgezet en opgehaald moeten worden, verschilt echter zodat interbubbelcontact vermeden kan worden. Bijvoorbeeld: de kapoenen spreken af aan het lokaal maar bubbel 1 wordt afgezet aan het materiaalkot, bubbel 2 aan de baseball en bubbel 3 aan het lokaal zelf. 

      • Zaterdag en Zondag: scoutsvergadering.
        —> Om wederom interbubbelcontact te vermijden, is er intern besloten om de groepen te splitsen over 2 dagen: zaterdag en zondag. Zo zit er nooit meer dan 1 tak aan 1 locatie en hebben de bubbels van 10 voldoende beweeg- en speelruimte. 

        • Zaterdag 14u30-17u15: Jonggidsen en Gidsen
          —> OPGELET: om praktische redenen (examens en geplande patrouillevergadering) STARTEN deze twee takken pas ZATERDAG 13 FEBRUARI

        • Zondag 14u30-17u15: Kapoenen, Kabouters en Joka’s.
          —> start op zondag 6 februari

Wij hopen dat we op jullie begrip kunnen rekenen voor de manier waarop wij de regels hebben toegepast in onze werking. Indien er vragen zijn omtrent eventuele onduidelijkheden, twijfel dan niet om ons te contacteren (telefonisch en/of via mail: vinciegroepsleiding@gmail.com). 

De leiding kijkt er enorm naar uit om weer op te starten!

Tot snel!